بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چاپ کارت pvc

چاپ کارت pvc

در این مقاله بررسی انواع کارت‌های pvc و نحوه چاپ کارت pvc بررسی می‌شود. چاپ کارت پی‌وی‌سی به چند دسته از کارت‌های ساده، کارت هوشمند، کارت مغناطیسی یا همان کارت بانکی تقسیم‌بندی می‌شوند. کارت‌های pvc از جنس پلاستیکی به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده است که از مقاومت و استحکام بسیار زیادی در برابر تعریق و شکنندگی دارند. ابعاد کارت پی‌وی‌سی نیز 85*54 میلی‌متر و با ضخامت 760میکرون می‌باشد. کارت‌های هوشمند به دلیل وحود چیپ حافظه در داخل لایه‌های کارت ضخامت کارت 760 میکرون است، ولی کارت‌های ساده در ضخامت‌های 300 میکرون، 500 میکرون، 760 میکرون در بازار موجود می‌باشد. کارت pvc تنوع زیادی در بازار دارند و در رنگ‌های مختلف و در ضخامت‌های مختلف هستند. کارت هوشمند نیز به چند دسته تقسیم می‌شود که بنا به نیاز سازمان می‌توان یکی از کارت هوشمند pvc را انتخاب کرد که این بستگی به برنامه نویسی برحسب نیازی که سازمان از کارت دارد انتخاب می‌گردد.

چاپ کارت پی‌وی‌سی
تفاوت کارت هوشمند و کارت مغناطیسی
کارت هوشمند که به دو نوع کارت چیپ‌دار و کارت حافظه‌دار موجود می‌باشد از لحاظ ارتباط به کارت‌های تماسی و غیرتماسی تقسیم‌بندی می‌شوند. کارت مغناطیسی از جنس کارت پی‌وی‌سی است که یک نوار مغناطیسی روی آن تعبیه شده است که این روی نوار مغناطیسی اطلاعات را ذخیره می‌شود. معمولا برای کارت‌های بانکی، کارت تخفیف، کارت هدیه از این نوع کارت مغناطیسی(کارت مگنت) استفاده می‌گردد. کارت مگنت به رنگ‌های مختلف طلایی،نقره‌‌ای،سفید در بازار موجود است روی کارت مغناطیسی 3track اطلاعات ذخیره می‌گردد. برای کد کردن اطلاعات از دستگاه انکودر کارت مگنت باید استفاده شود که به وسیله انکودر کارت مگنت اطلاعات روی نوار مغناطیسی ذخیره می‌گردد و برای خواندن اطلاعات از ریدر کارت مگنت که فقط قابلیت خواندن اطلاعات را دارد استفاده می‌شود.شامل یک نوار مغناطیسی است که از هزاران ذره آهن تشکیل شده که اطلاعات و داده ها بر روی همان نوار مغناطیسی ذخیره می‌شوند و این نوع کارت‌ها که معمولا کارت‌های بانکی نیز از همین نوع می‌باشند، توسط دستگاه pos در ارتباط هستند و با انکودر مگنت می‌توان روی این کارتها اطلاعات ذخیره سازی کرد.

کارت هوشمند نظیر کارت RFID مانند یک کامپیوتر کوچک عمل می‌کنند که می‌تواند اطلاعات را داخل حافظه کارت ذخیره کنند. با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان می‌توان اطلاعات را در حافظه کارت ذخیره کرد و به وسیله ریدر مخصوص کارت ،اطلاعات داخل کارت به وسیله ریدر خوانده شود. کارت هوشمند مانند کارت مایفر1k، کارت دسفایر، کارت مایفر 4k، کارت R/O 125k و… از جنس pvc هستند و در درون خود یک ریزپردازنده دارند که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات به تعداد 1000000 را دارد. از کارت هوشمند pvc می‌توان برای کارت پارکینگ،کارت دانشجویی،کارت بلیط اتوبوس و مترو،کارت کنترل تردد و… استفاده کرد. کارت هوشمند به نسبت کارت مغناطیسی دارای امنیت بالاتری هستند و کارت‌های هوشمند مانند کارت مایفر به هیچ وجه نمی‌توان اطلاعات کارت را کپی نمود ولی کارت مغناطیسی آن امنیت لازم را ندارند و به راحتی می‌توان اطلاعات کارت را با دستگاه انکودر کارت مگنت کپی نمود.

کارت مغناطیسی به نسبت کارت هوشمند ارزان‌تر هستند.
کارت مغناطیسی پیچیدگی زیادی ندارد ولی کارت‌های هوشمند برای هوشمند سازی پیچیدگی درآنها بیشتر است.
کارت مغناطیسی اطلاعات track ها تحت عوامل مختلف ممکن است تغییر یابد اما کارت هوشمند به هیچ وجه این مشکل رخ نخواهد داد.
چاپ کارت pvc
کارت اسمارت( کارت سوخت)
یک نوع دیگر کارت نیز وجود دارد که جز دسته کارت‌های هوشمند تقسیم‌بندی می‌گردند که نام آن کارت اسمارت است. کارت smart که نمونه بارز آن کارت سوخت و کارت تلفن‌های قدیم می‌باشد که جهت تشخیص هویت از pin استفاده می‌کند که امنیت بالایی دارد. سوالی که به وجود می‌آید اینکه چرا کارت هوشمند از جنس pvc می‌باشد؟ به دلیل اینکه مقاومت کارت‌های pvc نسبت به کارت‌های دیگر بسیار بالا می‌باشد و خم شدن بیش از حد کارت به هیچ وجه مشکلی برای کارت از جنس pvc پیش نمی‌آید. این کارت‌ها ضد آب هستند و در برابر تعریق و رطوبت چاپی که روی کارت pvc باشد پاک نمی‌شود و چاپ بر روی این کارت‌ها بسیار راحت و چاپ باکیفیت بالا و ماندگاری چاپ روی این کارت‌ها بسیار بالا است.

کارت اسمارت


کاربرد کارت مغناطیسی چیست؟
کارت مغناطیسی نوعی کارت برای پرداخت الکترونیکی می‌باشد که این کارت یک پل ارتباطی بین مشتریان و مراکز فروش می‌باشد این کارت‎ها را می‌توان متناسب با سلیقه مشتری در رنگ و طرح‌های مختلف چاپ کرد. کارت مگنت از نوع کارت تماسی است و اطلاعات به صورت encode شده به وسیله دستگاه انکودر کارت مگنت روی نوار مغناطیسی کارت ذخیره می‌گردد، از متداول‌ترین نوع کارت‌ها کارت hico و loco می‌باشد. مزایایی که این نوع کارت‌های مغناطیسی دارند قیمت مناسب و همچین ریدرهای ارزان و مناسب تماسی این کارت‌ها می توان اشاره کرد.

چاپ روی کارت pvc
چاپ کارت pvc معمولا روی کارت pvc با ضخامت 760 میکرون و سایز 85*54 میلی‌متر چاپ زده می‌شود. اگر چاپ دارای اطلاعات متغیر مانند کارت پرسنلی که نیاز به نام و نام خانوادگی، عکس پرسنل و مشخصات داشته باشد باید توسط دستگاه دیجیتال به صورت فوری چاپ زده شود که در این روش می‌توان روی هر کارتی چاپ زده شود و محدودیتی در انتخاب کارت ندارد و همچنین می‌توان روی کارت هوشمند و یا کارت پی وی سی ساده چاپ زده شود. چاپ کارت روی کارت pvc در تیراژ بالای 1000 عدد توسط چاپخانه و به وسیله چاپ افست کارت pvc چاپ صورت می‌گیرد. که در این صورت نیز می‌توان روی همه کارت‌ها اعم از ساده و هوشمند چاپ انجام گیرد، چاپ افست زمانی به کار برده می‌شود که بک گراند چاپ ثابت باشد و اگر در انتها اطلاعات متغیری روی کارت نیاز به چاپ باشد نیاز به مرحله دیگری نیز دارد که به وسیله دستگاه های دیجیتال اطلاعات متغیر کارت مانند بارکد، qrcode و… چاپ می‌شود .


چاپ کارت شناسایی
چاپ کارت گارانتی






امتیاز موضوع

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده